Sunday, February 25, 2007

"Vzpomínám," řekla Plavá Malin. "A co má být? Nisse a já jsme s ním' jeli proto, že mu Nisse chtěl ukázat, kde to je. Ostatně Paco už se vrátil do Španělska."

"Paco?"

"Hm."

Dopila sklenici a nalila si zbytek vína z karafy.

"Smím něco objednat?" zeptal se Nordin. "Ještě víno?"

Kývla a Nordin kývl na číšnici. Objednal půl karafy vína a pro sebe sklenici piva.

"Kdo je to ten Nisse?"

"No přece ten, co s náma jel v tom autě. To jste před chvílí sám říkal."

"A jak se jmenuje dál? A co dělá?"

"Jmenuje se Göransson. Nils Erik Göransson. Co dělá, to nevím.

Už se takových čtrnáct dní neukázal."

"A proč?" zeptal se Nordin.

"Co proč?"

"Proč se tak dlouho neukázal? Předtím jste se vídali dost často, ne?"

"Copak jsme rodina? Ani jsme spolu nechodili. Jenom jsme se stýkali. Třeba sbalil nějakou holku, co já vím. Prostě se nějakou dobu neukázal, no."

Číšnice přinesla víno a Nordinovi pivo. Plavá Malin si ihned nalila.

"Nevíte, kde bydlí?"

"Nisse? Copak ten kdy někde bydlel? Jo, jeden čas bydlel u mě a pak u jednoho kámoše v Söderu, ale tam už ho nehledejte. Nevím, kde je. A i kdy, bych to věděla, tak si nejsem dvakrát jistá, jestli bych to řekla zrovna, vám. Já fízlům nedonáším."

Nordin se napil piva a vlídně se na ni podíval.

"To taky není třeba, slečno... promiňte, ale jak se jmenujete dál?"

"Já se nejmenuju Malin. Jmenuju se Magdaléna Rosénová. Plavá Malin mi říkají kvůli těm vlasům."

Přejela si rukama po vlasech.

"Co vlastně Nissemu chcete? Proved něco? Přece vám nebudu odpovídat na fůru otázek, když nevím, oč vám jde."